Nowe wymagania BHP – monitory i soczewki kontaktowe dla pracowników

Nowelizacja przepisów BHP nakłada na pracodawców obowiązek dostarczenia pracownikom, którzy spędzają co najmniej połowę dnia pracy przy laptopach, dodatkowego monitora ekranowego lub podstawki, by zapewnić właściwą pozycję ekranu względem oczu. Wymagane jest także zapewnienie dodatkowej klawiatury i myszy.

Ponadto, po zmianach przepisów, pracodawcy muszą nie tylko zapewnić okulary korekcyjne pracownikom z wadą wzroku, ale także refundować koszty szkieł kontaktowych. Pracownicy, którzy spędzają co najmniej połowę dnia pracy przed ekranem, mogą ubiegać się o refundację, niezależnie od urządzenia, na którym pracują.

Nowe przepisy BHP dotyczą pracowników na umowę o pracę i nie obejmuje umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenie, umowa o dzieło czy też tzw. umowa “B2B”.

Pracodawcy mają 6 miesięcy na dostosowanie stanowisk pracy do wymagań wynikających z nowelizacji przepisów dotyczących BHP.

udostępnij:

podobne artykuły